ר"י עתניאל: "אנחנו כוספים לשלום, יש יחסים טובים עם הערבים"

כולנו שליחים משותפים בנשמת כנסת ישראל ונצח ישראל לא ישקר עם ישראל. כאשר אדם מתנהג בצדיקות יש המשך למעשים שלו, גם כשהוא עולה למתיבתא דרקיעא
ישראל פריי 1 Comment on ר"י עתניאל: "אנחנו כוספים לשלום, יש יחסים טובים עם הערבים"

במילים חמות, נפרד ראש ישיבת עתניאל מחברותא ושותף לדרך, הרב מכאל מייק הי"ד: "מדובר באדם בעל יכולת ניהולית מהירה ביותר, החלטית ביותר חסד גדול שהוא דאג להרבה מאוד אנשים" • דורש מראה"מ: "מי שרוצה להיות מהרשעה – חובה לכלותו כי אין לו מקום מעל פני האדמה"

כולנו שליחים משותפים בנשמת כנסת ישראל ונצח ישראל לא ישקר עם ישראל. כאשר אדם מתנהג בצדיקות יש המשך למעשים שלו, גם כשהוא עולה למתיבתא דרקיעא
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במילים קצרות ומלאות עצמה, ספד ראש ישיבת עתניאל הרב רא"ם הכהן, לשותפו לדרך והחברותא היקר, הרב מיכאל מרק הי"ד, שנרצח בערב שבת בפיגוע בדרום הר חברון.

"הוא ניהל את הישיבה, בנה את הבניין של בית המדרש בו התקיימו היום ההספדים, בזמן האחרון ישב ולמד יותר מחצי יום. גם למד, גם ניהל את הישיבה, וגם ניהל עוד ישיבה בירושלים, מדובר באדם בעל יכולת ניהולית מהירה ביותר, החלטית ביותר, חסד גדול שהוא דאג להרבה מאוד אנשים", פתח הרב הכהן.

איך מחזקים את התלמידים, בני הישיבה, והעם שמאזינים?

"אפשר לכאוב כאב גדול. חז"ל אומרים פטירת צדיקים כחורבן בית המקדש, וגם חז"ל אומרים שלשה ימים לבכי. להתאבל ולבכות זה לא חוסר אמונה, יש דיני אוננות, אבלות, ההלכה לימדה אותנו להתנהג כבני אדם".

"מאידך אנחנו צריכים לדעת, שכולנו שליחים משותפים בנשמת כנסת ישראל, ונצח ישראל לא ישקר עם ישראל. כאשר אדם מתנהג בצדיקות יש המשך למעשים שלו, גם כשהוא עולה למתיבתא דרקיעא".

לצד המילים החמות שהשמיע הרב, הוא לא היסס להפנות גם דרישה נחרצת לרשויות: "בד בבד אני דורש מראש הממשלה: מציאות כזאת היא בלתי אפשרית, כיוון שזקני ישראל אומרים 'ידינו לא שפכה את הדם הזה' – מתי שמנהיגים לא עושים מה שמוטל עליהם הם שותפים באחריות לאותה שפיכות דמים".

הרב סיים: "אני מברך אותו בברכת כהן באהבה גדולה, שידאג למגמה הכללית של השלום. אבל אין שלום בלי הכרתת הרשעה כולנו כוספים לשלום, בעתניאל יש יחסים טובים מאד עם הערבים אבל מי שרוצה להיות מהרשעה – חובה לכלותו כי אין לו מקום מעל פני האדמה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מה קרה ?ממי הוא מפחד ?מה עכשיו לדבר על שלום כשמתו מוטל לפניו ?מה הם נהפכו לשמאלנים המיזרוחניקעס בעקבות הפיגוע??????????